Kis csont, nagy gond

Az emberi csuklóban 8 apró kéztőcsont helyezkedik el, két sorban. Közülük leggyakrabban a magyarul sajkacsontnak nevezett sérül. Különösen gyakori sportsérülés ez (eséskor letámasztás, kéznek csapódó labda, stb.) és sokszor nem kerül azonnal felismerésre.

Ez utóbbi azzal magyarázható, hogy bár duzzanat és fájdalom is jelentkezik, de borogatásra, kíméletre viszonylag hamar elmúlik és durva alaki deformitás nem észlelhető, ezért a sérült nem megy orvoshoz. Az egyik nagy gond pontosan ez, hogy csak későn derül ki a sérülés és akkor sok esetben már álizülettel (rosszul gyógyult törés) állunk szemben. A másik nagy gond – amit általában nehezen fogad el a páciens – a szükséges gipszrögzítési idő: Mivel ennek a csontnak – minden emberben – a gyógyuláshoz is fontos vérellátása viszonylag gyengébb, minimum 10-12 hét kell az „összeforráshoz”!!!

Infó a bejegyzésről:
2010. aug. 21.

Dr. Kádas István baleseti sebész főorvos

Dr. Kádas István baleseti sebész főorvost régóta ismerem. Két szempontból is kollégák vagyunk: mozgásszervi sebészként, és zenével foglalkozó szakemberként is!

Zenekarod, ahol gitározol, a DrRock, tavaly és most januárban is nagy sikerrel koncertezett, mondhatni, lendületben vagytok. Mikor alakult a csapat?

1996-ban, az Országos Traumatológia Intézet orvosaiból. Egyszeri fellépésnek indult, de aztán a siker hatására folytattuk.

Milyen dalokból áll a repertoár?

Főként a magyar rockzene klasszikusait játsszuk, és az utóbbi években már saját szerzeményeinket is!

Évente hány fellépésetek van?

Átlagban 7-8, klubokban és fesztiválokon is színpadra lépünk, örömmel megyünk, ha hívnak.

Az alapítók Orvoskollégák, de a tagcserék a DrRock-ot sem kerülték el. Sőt, egy igazi profit is igazoltatok, Debreczeni Ferencet, az Omegából.

Ciki 2003-ban fogadta el felkérésünket, belépésével valóban a profizmus érkezett a zenekarba. Rengeteget tanultunk és tanulunk tőle, emellett óriási élmény egyik ifjúkori példaképünkkel együtt zenélni.

Tovább a bejegyzés tartalmára »

Parányi méretek, óriási eredmények – a mikrosebészetről

Az orvostudomány egyik különleges és csodálatos területe a mikrosebészet. Az apró erek, idegek és egyéb képletek mikroszkópos helyreállítása sok esetben egy-egy végtag megmentését jelentheti. Ezt a sebészi eljárást több szakterület is alkalmazza, ezúttal a baleseti-, kéz- és ortopédsebészet szempontjából tekintjük át röviden a technika lényegét és a lehetőségeket.

Mikroszkópot először a szemészetben használtak, 1946-ban. 1960-ban már kézen lévő idegsérülés varratát végezték, 1968-ban pedig az első sikeres végtagrész visszaültetés (replantatio) is megtörtént. A módszerrel nemcsak ideg- és érsérülések láthatók el, hanem egyéb problémák megoldására bőr- izom- és más lebenyek ültethetők át úgy, hogy saját verő- és visszereiket a beültetés helyén mikroszkóp alatt csatlakoztatják a helyi erekhez, így biztosítva a jó vérellátást.

Tovább a bejegyzés tartalmára »

A legjobb zenék, Dr. Boross kedvencei – már CD-n is!

A Dr. Boross kedvenceit tartalmazó válogatás CD-t az alábbi üzletekben és webáruházakban vásárolhatja meg: Lemezkuckó CD bolt – http://lemezkucko.hu/ Rockdiszkont CD bolt – http://www.rockdiszkont.hu/ CDBT … Tovább a bejegyzéshez »

Dr. Boross rendel – zenés műsorom 2011 és 2018 között volt hallható a Lánchíd Rádióban, minden hétköznap délután, 2 és 4 óra között! A hatvanas, … Tovább a bejegyzéshez »

Szeretettel várom kedves jelenlegi és leendő Pácienseimet ortopéd,- kéz- és baleseti sebészeti magánrendelésemen! Az Affidea Mammut Egészségközpontban a mozgásszervi betegségek korszerű vizsgálatát és kezelését biztosítom … Tovább a bejegyzéshez »